Eerste weekje! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Anne Valk - WaarBenJij.nu Eerste weekje! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Anne Valk - WaarBenJij.nu

Eerste weekje!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juni 2011 | Monaco, Monaco

Alweer een hoop dingen gedaan, gezien en geleerd in de afgelopen dagen, dus ik begin maar weer waar ik gebleven was.

Dinsdagavond gingen we naar een duitse pub met Charlotte, marloes en nog wat andere collega’s. Het was echt super gezellig en we kregen zelfs al een rondje van het huis, omdat zij daar zo vaak kwamen haha wat niet slecht uitkwam aangezien een desperado €5 kostte. Op zich niet veel duurder als in Nederland op een terassje maar toch, we blijven hollanders dus gratis is altijd goed! :p

Woensdag heb ik eerst heerlijk lang uitgeslapen en toen was het toch echt tijd om Monaco eens te gaan verkennen! Wow wat een mooie uitzichten overal joh, echt zo mooi om overal die jachthaventjes te zien, met daarachter een prachtige zee en hier en daar wat palmbomen tussendoor. Ook om zoveel huizen tegen een berg aangebouwd te zien is een maf gezicht. Verder dacht ik dat monaco vet klein zou zijn, maar met al die kleine dorpjes ernaast, die er eigenlijk ook een soort van bijhoren, is het nog best groot en kan je er heel gemakkelijk verdwalen. Gelukkig is m’n richtingsgevoel hier wel redelijk, dus kon ik met wat moeite toch m’n huis terug vinden! Met de bus hier gaan is niet echt sneller dan lopen, aangezien je overal openbare liften en roltrappen hebt! Wat ik echt zwaar briljant vindt, want anders loop je je helemaal steendood elke keer op en neer. Als ik bijvoorbeeld naar m’n werk ga steek ik de straat over en neem ik eerst de lift 14 verdiepingen naar beneden.. geniaal gewoon!

Donderdag was ik eerst lekker op een terrasje gaan lunchen met Charlotte en Marloes en verder dacht ik wel even op zoek te gaan naar een supermarkt in de buurt, maar helaas was het hier natuurlijk ook een feestdag dus was alles dicht… S’avonds heb ik met m’n huisgenootjes monaco monopoly gespeeld haha, tja je moet wat he ;) nee het was eigenlijk heel gezellig hehe.

En toen brak m’n eerste echte werkdag aan, gelukkig had ik avond shift dus hoefde ik pas om 3uur te beginnen samen met Charlotte en Marloes, want marloes ging me trainen. Eerst kreeg ik de verschillende kamers te zien en de fitness en vergaderzalen. Op zich zijn de kamers niet zo super deluxe, zoals je van een 4-sterren Marriott wel zou verwachten, maar de panoramic suite is echt zoooo chill! Vet groot balkon met uitzicht op de jachthaven en de zee en de kamer zelf ik ook vet groot en mooi. Verder kreeg ik echt superveel informatie, maar gelukkig is het team echt super gezellig. Iedereen spreekt wel engels en heb nog maar een paar franse gasten gezien dus dat was al wel een geruststelling :) Eerst zat ik in de backoffice met Marloes van alles door te nemen, maar uiteindelijk moest zij naar voren omdat het te druk was dus toen ging ik maar mee om te kijken en te leren. Nja stond ik daar dus, die gasten keken me aan van; uhh nou wanneer ga je ons helpen dan, maar ik had natuurlijk geen idee wat ik moest doen. Maar uiteindelijk ben ik maar gaan vragen wat ik kon doen en dan zei ik gewoon ‘un instant s’il vous plait’ haha. En uiteindelijk kwam er ook een Australisch koppel en ze wilden vliegtickets boeken en allerlei informatie, dus heb van alles voor ze opgezocht en zelfs vliegtickets naar rome voor ze geboekt op m’n eerste dagje! Het werk lijkt me dus echt wel leuk, vooral omdat je zoveel verschillende mensen helpt en om sommige kan je je echt kapot lachen. Er kwam vandaag namelijk ook een gozer een kamer boeken die duidelijk een hoertje mee had genomen hehe :p En ook van die engelse die in hun allerbeste Frans (lees: vreselijk accent) komen vragen; parlezzzz vouzzz anglaisssss haha.

M’n tweede en derde werkdag waren op zich niet zo bijzonder, wel gaat het gelukkig al steeds beter en heb ook al een aantal check-inns gedaan. Voor het werk hebben we nog even op een terrasje gezeten en alweer kregen we een rondje van de zaak omdat ze ook daar heel vaak kwamen hehe. Charlotte is gister vertrokken dus waren we zaterdag gaan stappen, wat echt heel gezellig was! Alleen waren de drankjes echt bizar duur… Verder stond ik al in de krant (monaco-matin) met Charlotte en marloes haha. Toen we naar het werk liepen werd ons gevraagd of we even op de foto voor de krant wilden, als reclame voor de eagles die gaan optreden voor de bruiloft van de prins. Helaas mochten we de tickets, die we vast moesten houden voor de foto, niet houden..

Ik zal ook even wat foto’s van monaco uploaden hier en onze foto die in de krant stond haha.

Lots of love from monaco !

  • 06 Juni 2011 - 13:27

    Shirley:

    I'm jealous!! ziet er heerlijk uit an!

  • 07 Juni 2011 - 11:07

    Marloes Groenwold:

    Bonjour!!!
    Nog 1 dagje en je hebt je eerste training week doorstaan.... Ook maar even voor je thuisfront: Het gaat echt super goed :) 24 na je eerste minuut al vol meedraaien en check-in's regelen... Pas mal ;) Ik ben een trotse trainer :D
    Liefs

  • 07 Juni 2011 - 13:49

    Meloesh:

    Annie wat super kewl zeg! Ik ben echt zo trots op jou he :D Ga maar veel blogjes schrijven! miss u xxx

  • 07 Juni 2011 - 16:35

    Marjolina:

    hehe das wel makkelijker dat de gasten ook allemaal geen frans kunnen. maar beter doe je wel je best en leer je dat franse taaltje ;p klinkt goed allemaal spreekje xx

  • 08 Juni 2011 - 09:38

    Reg & Pauline:

    Hoi Anne,

    We hopen dat je daar een geweldige tijd gaat beleven enne..... we houden je ouders wel in de gaten (:-)

    Plezier!!

    Reg & Pauline
    Pim, Noelle

  • 08 Juni 2011 - 18:09

    Mia:

    Hee Anne, het is wel een stoer verhaal hoor. I k ben er stiekem wel een beetje jaloers op hoor. die foto van jou alleen in het groot is zeker op dat balkon genomen?
    Geniet en werk en wij lezen je verhalen wel zodat we je radeloze ouders kunnen begrijpen en geruststellen.

    Groet, Mia.

  • 11 Juni 2011 - 11:28

    Perry:

    En nog een weekje te gaan en ik ben er ook! Tot zaterdag! :D

  • 30 Juni 2011 - 19:04

    Oma Valk:

    Hoi Anne. Fijn dat ik je avontuur een beetje kan volgen. Ik ben trots op je hoe je het allemaal doet. Het is vast heel druk nu, maar geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Monaco, Monaco

Stage in Monaco

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2011

Halfway there!

06 Juni 2011

Eerste weekje!

31 Mei 2011

Bienvenue a Monaco
Anne

Actief sinds 25 Mei 2011
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 8851

Voorgaande reizen:

30 Mei 2011 - 29 November 2011

Stage in Monaco

Landen bezocht: